Min absoluta favoritsmoothie


Måste tipsa om den här goda och lena smoothien som jag slängde ihop härom veckan, detta har blivit min absoluta favorit av alla smoothies! Mixen av de 3 olika frukterna gör den otroligt god!

Fyll en skål med Mango, Jordgubb och Hallon. Är de frysta så tinar jag dem en stund i micron. Fyll upp med juice så att det täcker bären, i det här fallet
Bravos Apelsin & Morotsjuice och mixa. När blandningen är slät, fyll på med en till ett par deciliter vaniljyoghurt. Kör mixern på en lägre nivå. Voila! Klart att avnjutas som mellanmål eller dessert!

Kommentarer
Postat av: Självaste Sofie

Satan i gatan vad mycket gott det här fanns att inspektera!

Postat av: La Fleur

Åh Jummy! Måste absolut provas, låter riktigt gott med bärmixen!! En ordentlig Stavmixer saknas dock här för tillfället...hrm! Min gamla försvann hem till mina föräldrar och den jag snöat in på är igentligen väldigt opraktisk då den är super tung! (I-Landsproblem) Har du någon bra att rekommendera? Ha en super mysig Lördag nu! (har inte gömt bort din fika-utmaning hihi! Har fikats extremt dåligt hemma hos mig på sistone men det kommer!;) Kraam kraam!*

2008-09-13 @ 09:13:41
URL: http://mademoiselle-lafleur.blogspot.com
Postat av: Mary

Självaste Sofie: Trevligt! Välkommen in för inspektion ;-D

2008-09-15 @ 00:08:22
URL: http://marysfavoriter.blogg.se/
Postat av: Mary

La Fleur: Jajjemen, det vill jag lova ;-D Stavmixer är jättebra i det avseendet att den tar mindre plats i köket. Jag föredrar att ha en stor mixer, skulle gärna ha en Dualit ;-) Jag har haft två stavmixers och den som jag tyckter är överlägset bäst är en från Braun på 300W. Dock så var det längesen den införskaffades.. Den sämsta jag har provat är en från philips, den var helt värdelös.. Viktigt att kika på tror jag är om munstycket har "hål" som gör att det man mixar roterar runt bra. Sen har vissa mixers bra tillbehör, bla visp och minimixerskål mm som passar utomordentligt för att göra daiquiris eller smootihes ;-D Ett hett tips är att kika på BOSCH MSM6700 på 600W, som har massa tillbehör och de där "hålen", och att den har varit bäst i test förra året ;-D



Ser fram emot fika-utmaningen ;-) Du får ta igen förlorade sockerkickar ;-D Hoppas du haft en toppenhelg! KRAMAR

2008-09-15 @ 00:11:02
URL: http://marysfavoriter.blogg.se/
Postat av: La Fleur

Åh tack för dina tips! Blev så glad när jag läste att du rekommenderar Dualits mixer, har rosten och vispen i samma serie men har varit tveksam på stavmixern då den känns ganska klumpig och tung. Men det kanske är en bra egenskap för en ordentlig mixer!:) Och då är saken klar hihi! vill ha! Boschen låter inte heller fel...dags att göra en liten tur på stan och kika närmare på dem! Tillbehören får jag verkligen inte missa, hade inga till min gamla (verkligen inte tipp-topp mixer)och det är ju nästan en förutsättning om man inte vill ha "motorsågsmassakern" i köket när man gör Strawberry daiquiris efter ett par glas vin hihi;)



Ha en så mysig Måndag man nu kan ha med tanke på att det är just Måndag
ler kraam kraam!

2008-09-15 @ 11:09:54
URL: http://mademoiselle-lafleur.blogspot.com
Postat av: lillblondin

fan så gott allt det där såg ut.

2008-09-20 @ 03:54:54
URL: http://againstallodds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback